Nem veszik el a diákok digitális eszközeit a budapesti Madách Imre Gimnáziumban
Azt írják, az iskola célja a digitális kultúra helyes használatára nevelés, nem pedig a tiltás.
Azt írják, az iskola célja a digitális kultúra helyes használatára nevelés, nem pedig a tiltás.
Tankockák, Wordwall, Redmenta, Excel vagy Adobe Acrobat – csak néhány azon digitális platformok közül, amik segíthetik a diákokat a tananyag elsajátításában. Arról nem is beszélve, hogyha órán vagy a leckeírásnál kerülnek elő, akkor teljesen más kompetenciát fejlesztenek, mint a hagyományos módszerek.
Kiderült, mekkora lehet azoknak a diákoknak a száma, akik digitális eszközök hiányában nem tudnak részt venni a távoktatásban.
A gyermeknevelés kultúrájának alacsony szintje, a közös családi programok hiánya, a digitális eszközök túlzott, kontroll nélküli használata, a gyerekek túlterhelése, a tanári módszertan alacsony színvonala - a jelenségek között látszólag nincs szoros összefüggés, mégis úgy tűnik, együttesen beláthatatlan következményekkel járnak a Tanító módszertani folyóirat egyik szerzője szerint.
A kormány kiemelt területként tekint a természettudományos oktatás feltételeinek javítására - mondta az MTI-nek a Science on Stage (Tudomány a színpadon) oktatási fesztivál csütörtöki debreceni megnyitóját követően az oktatásért felelős államtitkár.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.